Waarom floaten in de zomer goed is én hoe je er, ondanks de hitte, van geniet!

Waarom floaten in de zomer éxtra goed is (incl. 7 tips om, ook op warme dagen, volop te genieten van jouw floatsessie).

Het is zomer. En, daar genieten we bij Floaten & Zo volop van.

Niks fijner dan ’s ochtends vroeg, wanneer het nog heerlijk stil is hier op het Suikerterrein, het zonnetje te zien schijnen. Dat is nog eens lekker opstarten!

Maar we kunnen ons trouwens voorstellen dat mensen bij warme temperaturen denken: Hmm, een uur liggen in een warm magnesiumbad terwijl het buiten dik 25 graden is? Misschien toch liever een dagje hangen op het strand?!

En, hoewel we niet anders kunnen zeggen dan: OOK HEERLIJK, zijn er genoeg redenen om (juist) ook op warme zomerdagen te komen floaten. 

Op warme dagen verlies je natuurlijk veel vocht. Daarom is het vanzelfsprekend om veel water te drinken. Maar, door het zweten verlies je naast vocht ook belangrijke mineralen, waaronder magnesium.

Daardoor kan het zijn dat er een magnesiumtekort ontstaat in jouw lichaam, dat je herkent aan de volgende symptomen:

Hoe voorkom of verhelp je een magnesiumtekort, ook in de zomer?

Je kunt jezelf (deels) ondersteunen door veel magnesiumrijk voedsel te eten, zoals spinazie, boerenkool, broccoli, bananen en avocado’s.

We zeggen deels omdat het voor veel mensen vaak niet haalbaar is om meer dan voldoende vitamines + mineralen binnen te krijgen met hun eetpatronen.

Daarnaast hebben factoren als stress, alcohol en / of medicijngebruik een negatief invloed op de opname van magnesium via voedsel of supplementen

Daarom kan magnesium het beste worden aangevuld via de huid.

Neem bijvoorbeeld regelmatig een (voeten)bad met Epsom Zout (ook wel magnesiumzout genoemd) of kom naar Floaten & Zo voor een uurtje ontspanning in onze floatbaden.

Hoe kan regelmatig floaten een magnesiumtekort voorkomen / verhelpen?

Een floatbad bevat ± 500 kg Epsom zout. Het voordeel hiervan is dat je allereerst moeiteloos blijft drijven, waardoor de druk op het lichaam even helemaal wegvalt en je lichaam even de kans krijgt om te herstellen. En, terwijl je ligt te ontspannen, neemt jouw lichaam via de huid het magnesium op, waarin het direct op celniveau wordt opgeslagen.

Je hoeft ook niet bang te zijn voor een overschot aan magnesium. Wanneer jouw magnesiumlevels op peil zijn, neemt het lichaam simpelweg niets meer op, handig toch?!

Wat kun je doen om volop te genieten van het floaten, óók wanneer het buiten 25 graden (of warmer is)?

We delen graag deze 7 tips:

1. Draag luchtige kleding dat je gemakkelijk aan- en uittrekt.

2. Neem een lauwwarme douche voor je de floatcabine instapt.

3. Zet de deur van de cabine op een kier. De verlichting van de floatkamer (waar de douche staat) gaat na enkele minuten vanzelf uit, zodat je daar geen last van hebt.

4. Drink genoeg water (natuurlijk niet vlak ervoor, anders moet je er binnen no time uit voor een bezoekje aan de wc ;-)).

5. Drink ná het floaten extra goed (en hoewel met dit weer een verfrissend biertje heerlijk is, bedoelen we natuurlijk water ;-)). Je merkt er namelijk weinig van maar jouw lichaam is, terwijl je ontspant, hard aan het werk om alle afvalstoffen af te voeren. Om dit proces te ondersteunen is het belangrijk om na die tijd voldoende te drinken. 

6. Wanneer je weer fris gedoucht en aangekleed de floatkamer verlaat, staat er thee, water + iets lekkers voor je klaar. Neem het lekker mee naar buiten en geniet ervan in het zonnetje!

7. Boek jouw sessie vroeg in de ochtend óf juist ‘s avonds als je minder goed tegen de warmte kunt. We zijn alle dagen geopend, van 8:00 uur tot 21:30 uur!

En, nog een bonustip: zet de versnelling gewoon een tandje lager en RELAX! 

We wensen iedereen een fantastische zomer toe.

En, even ontspannen + (magnesium) bijtanken?

Ga dan naar afspraak maken om jouw floatsessie te reserveren. Tot gauw!

Team Floaten & Zo

Leave a Comment

Your email address will not be published.